vrijdag 22 januari 2010

Winstgevend Beleggen

Nee, de titel is geen lokkertje. Ik weet dat er een simpele methodiek is waarmee u succesvol kunt beleggen zonder ook maar iets te weten van beleggen. U hoeft dus geen jaarverslagen te lezen en u hoeft niet op de hoogte te zijn van het actuele bedrijfsnieuws. U hoeft zelfs geen koersgrafieken door te spitten. Hoe dat in zijn werk gaat? Ik zal de methodiek in drie delen onthullen. Samen met u, want op www.BeursPlaza.com. kunt u de methodiek live volgen in de praktijk!


Discipline
Om te beginnen: ik vraag maar één ding van mezelf en maar één van u. En dat is discipline. Heeft u dat niet, of in mindere mate? Dan is er nóg een oplossing. U geeft de orders doorlopend op en veranderd deze orders niet meer.

Beurskoersen
Veel mensen maken het leven onnodig moeilijk en beleggers doen dat nu ook. Wat een getob! In feite komt het hier op neer: de koers van een aandeel, optie etc. kan stijgen of dalen. Ja, slimme beleggers zeggen dan dat de koers ook nog zijwaarts kan. Maar uiteindelijk gaat het om stijgen of dalen.

Uitgangspunt
We gaan in het vervolg van deze column alleen uit van het handelen in aandelen. De reden is simpel. Er is genoeg keus en er is geen verwachtingswaarde, zoals bij opties. Om nog iets verder te detailleren kiezen we aandelen van de AEX. De reden is dat daar sprake is van een goede prijsvorming.

AEX Fondsen
Bekende aandelen die een AEX notering hebben zijn bijvoorbeeld Philips, Koninklijke Olie en ABN*AMRO. De voordelen van deze aandelen? Ze zijn goed verhandelbaar en de bedrijven zullen niet in een keer failliet gaan.

50 % kans
Laten we als voorbeeld het aandeel ABN*AMRO nemen. Dit noteert 18,75 euro. Als we ervan uitgaan dat de markt onvoorspelbaar is, dan is de kans dat het aandeel 1,- euro stijgt even groot als dat het 1,- euro daalt. Als we 1000,- euro willen verdienen of verliezen, moeten we 1000 aandelen kopen.

Transactiekosten
Helaas is het kopen en verkopen niet gratis. Koop- en verkooporders
kosten geld. In onze testcase gaan we uit van 1% aan- en verkoopkosten.

Startkapitaal
Ik gebruik voor deze testcase 50.000,- euro als startkapitaal. Dit kan natuurlijk iedereen invullen naar eigen inzicht. Elk bedrag is mogelijk. Maar dan moet u wel elke transactie in
verhouding nemen. Dus als u zegt: ik heb maar 10.000,- euro dan moet u 200 aandelen kopen als ik er 1000 koop.

De start
Ok, we gaan om te beginnen 3000,- euro verdienen. Dat is de eerste tranche. U zult zien dat elke tranche 3000,- euro oplevert. Kortom: hoe meer tranches we draaien, des te meer we verdienen.

De techniek
Mijn methodiek ga ik u nog niet meteen vertellen, hoe eenvoudig die ook is. Dan blijft het des te spannender. Ik verwacht dat na enkele transacties de eerste beleggers al doorhebben hoe ik te werk ga. En wees gerust: uiteindelijk wordt de methodiek voor iedereen duidelijk.

De eerste transactie
Donderdag 9 juni a.s. zal ik de eerste transactie aankondigen.

Volg het live op BeursPlaza.com!
U kunt alles live volgen op Beursplaza.com. En nee, er zitten geen addertjes onder het gras.
Wel zit er een kans van 2 a 3 % in dat het systeem niet winstgevend is. Dan zal ik en mensen die mee doen geld verliezen. Nee, ik presenteer niet de lotto waarbij ik u het winnende lot verstrek. Ik kom wel met een hele aardige methodiek die mij geld gaat opleveren.

En nee, de techniek is niet ondoorzichtig. Ik zou zeggen: overtuig uzelf maar. U maakt het allemaal mee op BeursPlaza.com.

Bron: www.nieuwsbank.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten